* انصاری محمدتقی و غفار زاده ایرج، (1384)، تحقیقات کاربردی بستر مناسب کارآفرینی ( ارائه یک مدل مناسب)، مجموعه مقالات همایش ملی کارآفرینی . دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
* تاری, مهدیه؛ محمود مرادی و مصطفی ابراهیم پور، (۱۳۹۴)، بررسی عوامل مؤثر بر رشد و موفقیت شرکتهای دانشبنیان، فصلنامه تخصصی رشد فناوری 12 (45).
* رحیمی کمالآبادی, فرهاد؛ احمد ابراهیمیان و عباس کریمی، (1395)، استفاده از جمع سپاری در طراحی مدلهای کسب و کار الکترونیکی، دومین کنفرانس ملی فناوری، انرژی و داده با رویکرد مهندسی برق و کامپیوتر، کرمانشاه، انجمن IEEE شاخه دانشجویی کردستان.
* سالاریه، حسن، (1395)، ریسکهای شرکتهای دانشبنیان، مصاحبه حسن سالاریه رئیس هیات مدیره شرکت صنعت و دانش رهپویان افلاک و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف
* شفیعا, محمدعلی؛ علیرضا بنیادی نائینی؛ کمیل فتاحی و حسین سبزیان، (1393)، روشهای تأمین مالی شرکتهای دانشبنیان نوپا و نقش ارزشگذاری در سرمایهگذاری خطرپذیر: روش تنزیل جریان نقدینگی، اولین کنفرانس بینالمللی ابزار و تکنیکهای مدیریت، تهران، موسسه اطلاعرسانی نارکیش.
* عباسی، روح الله و حسن گلستانی، (1393)، کاربرد جمع سپاری در فعالیتهای بازاریابی، کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار، تبریز، دانشگاه تبریز و سازمان مدیریت صنعتی.
* قلی پور, قادر و فریدون رحیمی کلیان، (1395)، جمع سپاری انفعالی دولت با استفاده از رسانههای اجتماعی (مطالعه موردی:شهرداری شهرستان ساری)، هفتمین کنفرانس بینالمللی اقتصاد و مدیریت، سوئد- دالارنا، مرکز ارتباطات دانشگاهی ICOAC، دانشگاه دولتی دالارنا.
* کشتکار مهدی،1390. ظهور جمع سپاری،ماهنامه تخصصی مدیریت تدبیر، (235) :27-31
* گلابی، امیرمحمد؛ روزا مهرابی و مهران رضوانی. (1389). پردازی فرایند مدیریت بازاریابی در کسبوکارهای دانشبنیان مستقر در شهر اراک، فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین، شمارههای 21 و 22،تابستان و پائیز.
* معرفتی، مهدی، (1395)، حرکت بانکها به سمت جمعسپاری، انتشار الکترونیکی [دسترسی آنلاین 30 مهر 1397 در تارنمای http://blog.tosanboom.com/?p=6822 ]
* نریمانی، میثم، (1396)،بنیان بررسی مسائل و مشکلات تأمین مالی شرکتهای دانش.فصلنامه سیاست نامه علم و فناوری، دوره 7 شماره 1، بهار 1396
* Afuah, A., & Tucci, C. L. (2012). Crowdsourcing as a solution to distant search. Academy of Management Review, 37 (3), 355.
* Afuah, A., & Tucci, C. L. (2013). Value capture and crowdsourcing. Academy of Management Review, 38 (3), 457—460.
* Afuah, A., & Tucci, C. L. (2013). Value capture and crowdsourcing. Academy of Management Review, 38 (3), 457—460.
* AitamurtoT. Leiponen T. Richard A. (2011). The Promise of Idea Crowdsourcing – Benefits, Contexts, Limitations
www.ideasproject.com
* Bayus, B. L. (2013). Crowdsourcing new product ideas over time: An analysis of the Dell IdeaStorm community. Management Science, 59, 226–244.
* Bayus, B. L. (2013). Crowdsourcing new product ideas over time: An analysis of the Dell IdeaStorm community. Management Science, 59, 226–244.
* Bazilian, M., Rice, A., Rotich, J., Howells, M., DeCarolis, J., Macmillan, S., et al. (2012). Open source software and crowdsourcing for energy analysis. Energy Policy, 49, 149–153. doi: 10. 1016/j.enpol.2012.06.032.
* Bhattacharya, S. and Momaya, K. (2009) Interpretive Structural Modeling of Growth Enablers in Construction Companies Sanjay Singapore Management Review, 31 (1): pp.73-97.
* Brabham, D. C. (2008). Crowdsourcing as a model for problem solving: An introduction and cases. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies, 14 (1), 75–90.
* Brabham. D. C, Ribisl. K. M, Kirchner. T. R, Bernhardt .J. M, (2014). Crowdsourcing Applications for Public Health. American Journal of Preventive Medicine. Volume 46, Issue 2, February 2014, Pages 179-187.
* Estellés-Arolas, E., & González-Ladrón-de-Guevara, F. (2012). Towards an integrated crowdsourcing definition. Journal of Information Science, 38 (2), 189–200.
* Fuller, J. (2010). Refining virtual co-creation from a consumer perspective. California Management Review, 52 (2), 98–122.
* Garrigos-Simon, F. J., Narangajavana, Y., & Galdón-Salvador, J. L. (2014). Crowdsourcing as a competitive advantage for new business models. Strategies in E-business (pp. 20–37). US:
* Howe, J. (2006, June 2). Crowdsourcing: A definition. Crowdsourcing. Retrieved from http://crowdsourcing. typepad.com/cs/2006/06/crowdsourcing_a.html
* Howe, J. (2006, June 2). Crowdsourcing: A definition. Crowdsourcing. Retrieved from http://crowdsourcing. typepad.com/cs/2006/06/crowdsourcing_a.html
* Howe, J. (2008). Crowdsourcing: How the power of the crowd is driving the future of business. New York: Random House.
* Kozinets, R. V., Hemetsberger, A., & Schau, H. J. (2008). The wisdom of consumer crowds: Collective innovation in the age of networked marketing. Journal of Micromarketing, 28 (4)
* Littmann, M., & Suomela, T. (2014). Crowdsourcing, the great meteor storm of 1833, and the founding of meteor science. Endeavour, 38 (2), 130–138. doi:10.1016/j.endeavour.2014.03.002.
* Neeraj jha, K. and Devaya, M. N. (2008) Modelling the risks faced by Indian construction companies assessing international projects, Construction Management and Economics (April) 26 (4) pp.337 348.
* Oldham, G., & Da Silva, D. (2015). The impact of digital technology on the generation and implementation of creative ideas in the workplace. Computers in Human Behavior, 42, 5–11.
* Peppard, J., & Rylander, A. (2006). From value chain to value network: Insights for mobile operators. European Management Journal, 24 (2–3), 128–141.
* Prpic´. J, Prashant .P. Shukla, Kietzmann.P, Ian P. McCarthy, 2015 .How to work a crowd: Developing crowd capital through crowdsourcing. Business Horizons. Volume 58, Issue 1, January–February 2015, Pages 77-85
* Salimifard , K. Abbaszadeh, M.A. and Ghorbanpur, A. (2010) Interpretive Structural Modeling of Critical Success Factors in Banking Process Re-engineering, International Review of Business Research Papers, 6 (2): pp. 95-103.
* See, L., Schepaschenko, D., Lesiv, M., McCallum, I., Fritz, S., & Comber, A. (2014). Building a hybrid land cover map with crowdsourcing and geographically weighted regression. ISPRS Journal of Photogrammetry and Remote Sensing. doi:10.1016/j.isprsjprs.2014.06.016.
* Xu, Y., Ribeiro-Soriano, D. E., & Gonazalez-Garcia, J. (2015). Crowdsourcing, innovation, and firm performance. Management Decision, 53 (6), 1158—1169Kanjan, G. and Noorul haq, A. (2007) Analysis of interactions of criteria and sub-criteria for the selection of sulier in the built-in-order suly chain environment, International Journal of Production Research, 45(17): pp.3831 52.